back to top

Zašto je važan mesečni kalendar objava

Čemu služi i kako se priprema mesečni kalendar objava

Da bi se efikasno komuniciralo putem društvenih mreža potrebno je uraditi kvalitetan plan komunikacija. U svakom momentu timu koji radi mora biti poznato šta se objavljuje, gde se objavljuje, ko objavljuje. Da se odgovori na ova pitanja ne bi gubili u brojnim mailovima i prepiskama, najjednostavnije je napraviti tzv. kalendar objava.

Kalendar objava je kalendar u koji se upisuje plan objava na društvenim mrežama, a može biti nedeljni ili mesečni. Iz iskustva bih radije preporučila korišćenje mesečnog plana, jer iako u startu zahteva više vremena za izradu, to se pokazuje kao dugoročna ušteda vremena. Umesto da svakog četvrtka razmišljate šta ćete objavljivati naredne nedelje, krajem meseca imate sve spremno za ceo naredni mesec, i ostaje vam samo da pratite šta se dešava.

kalendar objava
Uz kalendar objava uštedite vreme

Radi lakšeg organizovanja, možete odrediti dane u nedelji kada se šta objavljuje. Recimo, ponedeljkom objavljujete zanimljive ilustracije, utorkom recepte, sredom preporučujete aplikacije, četvrtkom delite stručne tekstove, petkom zabavne. Dobro je znati šta podrazumjeva vođenje naloga na društvenim mrežama.

Dobra je praksa navići ljude na tip sadržaja koji mogu da očekuju određenog dana. S druge strane, i vama je jednostavnije napraviti mesečni plan ako znate unapred da su vam potrebne 4 zanimljive ilustracije, 4 recepta, 4 stručna teksta i tako dalje.

Kvalitetan sadržaj je presudan

Da li je neophodno objavljivati svakog dana? Ukoliko nemate kvalitetan sadržaj, bolje da se odlučite da ne objavite ništa, nego da objavite šta bilo, samo da bi bilo objavljeno.

Poželjno je da na kalendaru objava radi tim od najmanje dve kreativne osobe, zbog različitih ideja i pristupa. U stvarnom svetu, u agencijama nije retkost da jedna osoba radi za više klijenata i da ta ista osoba priprema kalendare za sve njih. U tom slučaju, idealno je da sarađuje sa nekim iz marketinškog odeljenja unutar firmi kako bi se potencijal iskoristio na pravi način. O tome da svako iz marketinške agencije mora biti do tančina upoznat sa time šta klijent radi smatram da nema potrebe ni isticati, jer bi to moralo biti pravilo bez izuzetaka.

Zašto je važan mesečni kalendar objava
Poželjno je da na kalendaru objava radi tim od najmanje dve kreativne osobe

Kada pravite kalendar objava, ravnajte se i po kalendaru očekivanih događaja tog meseca – naravno, onog što bi bilo od interesa za vašu ciljnu grupu. Da li će tog meseca biti fudbalski derbi, filmska premijera, koncert poznate svetske zvezde, otvaranje pozorišne sezone? Na društvenim mrežama (internetu uopšte) real-time reakcija, odnosno reakcija u realnom vremenu ima veliku težinu. Ishod utakmice ne možemo znati unapred, ali možemo biti pripremljeni za sva tri moguća rezultata (pobeda domaćina, pobeda gosta, nerešeno) – kao i za prekinutu ili odloženu utakmicu.

Oreo primer za udžbenike

Međutim, u svakom slučaju je važno imati tim koji prati šta se na terenu zaista dešava, i koji će umeti iskoristiti situaciju na pravi način. Primer koji zaslužuje da uđe u udžbenike iz komunikacije na društvenim mrežama je reakcija brenda Oreo na nestanak struje u čuvenom Super Bowl finalu 2013. godine:

Nema struje? Nema problema. Možete umočiti (Oreo u mleko, prim. aut.) i u mraku.

Power out? No problem. pic.twitter.com/dnQ7pOgC
— Oreo Cookie (@Oreo) February 4, 2013

Kao što je u linkovanom tekstu navedeno, Oreo se za taj potez pripremao godinu i po dana. Ne, nisu znali da će nestati struja, ali su imali pripremljen tim kreativaca koji sedi i vreba priliku koju će iskoristiti na pravi način.

PREPORUKA

MOŽDA VAS ZANIMA